Deejasome Bäst i Test

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Boris Nilsson - 29 augusti 2010 14:20

 Här kommer bilder på hundarna när vi släppte dem på Norra appellplanen. Jag låter bilderna tala för sig.


  

Gucci tycker om att jaga Bonnie

 

  

Bonnie har stannat upp. Hon väntar på Gucci

 

  

Bonnie vill ha igång Gucci

 

  

Bonnie har lagt sig, eller så har Gucci fällt henne

 

  

Nu har vi varit nere och vänt vid vattnet

 

  

Här kommer Bonnie i fullt utsträckt längd

 

  

Här jagar Gucci Bonnie på den vattendränkta planen.

 

  

Nu är det min tur att jaga dig säger Bonnie till Gucci

 

  

Gucci säger till Bonnie nu fick jag ner dig i vattnet

 

  

nu fick jag tag i dig till slut säger Gucci med blicken till Bonnie

Av Boris Nilsson - 29 augusti 2010 14:15

Denna veckan har vi  bara tränat på de enkla momenten som Bonnie kan sen tidigare. All träning har skett hemma. I nästa vecka så skall vi ha kennelträff för Deejasome på Trelleborgs Brukshundklubb. Hoppas att vi blir många som träffas den dagen. Sen på söndagen skall vi börja och spåra igen. All spårträning sker hos Karin Wejland i Hassle- Bösarp utanför Skurup. Vår lydnadsträning sker i Simremarken, Trelleborg. Övriga dagar i veckorna så skall det springas och cyklas för Bonnie och mig.

Av Boris Nilsson - 29 augusti 2010 10:30

Lördag                         Simremarken, Trelleborg 

                                   Lydnad

                                   - Linförighet

                                   - Fritt följe

                                   - Hopp

                                   - Ställande under marsch

                                   - Platsliggning m störning 4min

                                   - Platsliggning u störning  5min

                                 

                                   Rallylydnad

                                   - 270 höger 

                                   - 360 vämster

                                   - Ligg gå runt

 

                                  Agility

                                  - A

                                  - Slalom

                                  - Hopp

            

Ovido - Quiz & Flashcards